onsdag 3 augusti 2016

Matkasse för stressiga dagar

Än har jag och barnen semester och sommarlov några veckor till och jag fyller på med energi för fullt. Det kommer bli en hektisk höst med många resor och mycket nytt som ska införas på jobbet.

För att underlätta vardagen under stressiga perioder brukar jag ibland ta hjälp av någon matkasse. På så sätt behöver jag inte ägna tid åt varken planering eller matinköp. Jag tycker om det någon enstaka vecka men se'n brukar jag längta efter att planera och laga mat igen. Men det är verkligen ett perfekt sätt att få tillbaka inspiration och att spara lite tid under extra stressiga perioder.

Det finns ju hur många olika matkassar som helst just nu, känns det som. På matkasse.se kan man jämföra olika matkassor. Perfekt, för då slipper man själv surfa runt och hitta de matkassar som finns just på din hemort. Man kan även välja om man vill ha en speciell kasse t.ex. vegetarisk, lchf, laktosfri osv. Vad har ni för erfarenhet av matkassar? Har ni provat? Är ni nöjda?

Men än är det semester och jag har tid att både planera mat, handla den och laga den. Så nu ska jag ut och surfa lite middagsinspiration.

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar