lördag 20 augusti 2016

Silverlördag

Så surt slut på fotbollen igår, det hade lika gärna kunnat bli guld. Men silver är ju sjukt bra det också. Vem trodde på medalj inför turneringen? Eftersom jag är i Stockholm i morgon tänker jag se till att vara i Kungsträdgården och fira OS-medaljörerna ordentligt, det är de alla värda.

Grattis till silvret!

Trots att jag bara har jobbat tre dagar den här veckan känns det riktigt bra med lördag och långfrukost i lugn o ro. Fast den blir inte lika lugn o lång som jag hade velat för alldeles strax ska jag i väg på Musikens Makt, ett gratis-evenemang i Luleå som alltid går av stapeln sista helgen före skolstarten. Vi i Astma- och Allergiföreningen står där och säljer "fika för alla" där allt fika är mjölk-, ägg- och nötfritt och många av sorterna är dessutom glutenfria.

Tack o lov ska jag bara jobba fyra timmar, men egentligen är det fyra timmar för mycket för den här helgen är alldeles för kort redan innan detta ideella arbete.

Det är svårt att få folk att ställa upp på ideellt arbete och jag måste också börja fundera hur mycket tid jag egentligen har. Jag är less på att alltid gnälla över stress och hur trött jag är så jag måste välja bort något. Heltidsjobb, bloggjobb och familj med tre barn och en man som jobbar på annan ort räcker gott o väl för ett dygn har bara 24 timmar hur gärna man än vill att det ska vara mer.

Ha en bra lördag så hörs vi ikväll med något gott recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar