lördag 20 augusti 2016

Pesto-omelett

Nu har jag äntligen tid med lite vila o återhämtning efter en dag på språng. Så nu tänker jag inte resa mig upp från soffan nå mer - förutom för att gå till köket för att fixa te :) Ni har väl inte missat att Sverige har tagit ett till OS-guld - den här gången i Mountainbike. Kul för en så'n okänd sport och sportutövare som nu får lite välförtjänt uppmärksamhet.

Ugnsomelett är ett sånt bra tillbehör när man vill undvika kolhydrater, gott o mättande, och till gårdagens småplock smaksatte jag den med god pesto.


Pesto-omelett

5 ägg
4 dl grädde
3 msk pesto
salt, peppar
3 dl riven smakrik ost

Vispa ihop alla ingredienserna förutom osten.
Lägg osten i en smord pajform häll sedan äggblandningen över. 
Grädda i 225 grader ca 25-30 minuter.
Låt pajen vila några minuter innan ni äter av den.

Pesto är en favoritkrydda och passar perfekt även i omeletter. Jag använder alltid Icas röda pesto, dels för att den är underbart god och dels för att den är helt nötfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar