torsdag 18 augusti 2016

Bröllopsmiddag

Dagens bröllopsdag firades utan maken, som åkte på en weekend-resa till Jämtland i morse tillsammans med Ida. Men jag firade med mina två stora barn och det känns ju så klart också riktigt bra. För man kan ju inte strunta i att fira bara för att en av två är borta, ha ha. Dagen till ära slapp jag till och med att laga maten själv. Tack Olivia!

Jag bjöds på en god kycklingwok med broccoli, blomkål, paprika, zucchini, purjolök och kyckling så klart, kryddad med thaichilisås och soja. Så himla gott så jag kunde knappt sluta äta. Men när jag insåg att morgondagens lunchlåda höll på att försvinna redan till dagens middag la jag bort besticken.

God wok i fin skål
Kom å ät, maten är klar!
Mums!

Nu ska vi sätta oss o fundera ut morgondagens mysmiddag. Det är ju fredag! Det lutar åt att det blir småplock à la lchf, med mycket räkor och gravad lax. Småplock är perfekt när man vill sitta länge o äta o prata och det vill jag i morgon. Perfekt uppladdning inför OS-finalen i fotboll som sänds senare under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar