måndag 8 augusti 2016

Lunchkalas...som höll på hela da'n

Nu börjar ännu en kalasdag lida mot sitt slut, det är några stycken under sommaren, och jag sitter i soffan med mitt kvälls-te och tittar tillbaka på en fin dag med firande av min mamma. Vi började med lunch, fortsatte med efterrätt/fika och avslutade med prosecco och snacks.

Lunchbuffén!

Lunchbuffén bestod av mycket gott som passade alla smaker
inkokt lax
romsås
dubbelmarinerad fläskfilé
räkpaj
köttbullar
potatisgratäng
brietårta
såser
sallader
bröd o kex

Mitt val!

Efterrättsbuffén innehöll något för alla 
sötsugna, glutenintoleranta, ägg-allergiker eller lchf:are
lchf-kladdkaka
drömtårta
mandelkaka
paj med kesellafyllning och jordgubbar
hallon, blåbär, hjortron, jordgubbar
grädde

Kolla alla vita lappar på bordet vid faten! Där står ingredienserna så att var och en kan ha koll på vad som går att äta. Perfekt med ordning o reda!

Mitt val!
Mums!
Efter fikat åkte jag hem med bilen (och hängde en tvätt) och tog cykeln tillbaka till mina föräldrar för då plockades proseccon fram. Inget kalas utan bubblor! 

Till det mousserande vinet fanns det 
ölkorv
chips
räkpajen
gravlaxbakelser, både med och utan kavring

Gravlaxbakelserna var riktigt goda, så himla bra att det fanns några utan kavring där alla godsaker istället låg i en silikonform. Svårare än så behöver det inte vara att anpassa saker till lchf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar