onsdag 3 augusti 2016

Mitt-i-veckan-fest

I morse när jag vaknade, lite för tidigt, med begynnande huvudvärk och allmänt slö så hade jag inte mycket inspiration till att komma på middag eller nånting överhuvudtaget. Men efter flera koppar te och en sovstund i soffan fick jag ny energi. 

Eftersom det var lite småmulet i dag passade det bra att jobba inne så jag satte igång att städa köksskåpen, rensa, torka och sortera. Så skönt nu när det är gjort!

Under köksskåpsstädningen kom jag även på vad vi skulle äta till middag, och vilken middag se'n! Det blev en festmiddag mitt i veckan. Jag stekte fläskfilé i skivor, la dem i en ugnsform, gjorde ett täcke av tomater, rödlök och basilika och se'n avslutade jag med lite riven ost innan allt fick gratineras i ugnen. Till fläskfilén gjorde jag en vitkålsgratäng, det var första men inte sista gången jag gjorde den. Recepten kommer de närmaste dagarna!

Enda sedan jag blev bjuden på lchf-kladdkakan har jag längtat efter att få äta ännu en bit (efter de tre jag åt då). Så i dag var jag tvungen att provbaka en kladdkaka och den blev, tack o lov, lika god som den förra jag åt. Jag var rädd att jag hade för höga förväntningar och skulle bli besviken i dag. Men det blev jag inte, det var dock inte samma wow-känsla som första gången, men nästan. 

Visst är det härligt med lite lyx i vardagen!

Vi började med fläskfilé och vitkålsgratäng. Mums!
Och se'n blev det lchf-kladdkaka, hallon och grädde i solen. Ännu mera mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar