lördag 27 augusti 2016

Hur dum får man va'

När jag var i Stockholm i veckan så blev vi rekommenderade att äta på Grill, en restaurang med bra kött. Så på måndagen efter kursen gick vi dit och fick ett bord. Jag ville prova Flankstek men tyvärr serverades den till pommes eller potatis. Eftersom jag vill undvika kolhydrater bad jag om stekta grönsaker eller nå liknande. Det gör jag ofta och restauranger brukar aldrig ha problem att fixa det.

Men här fick jag till svar att de inte har stekta grönsaker men jag kunde få dubbel portion sallad (bara salladsblad, inte ens gurka eller tomat). Jag sa ok till det men se'n när min kompis fick in sin tallrik med lamm var det en stor hög haricots verts på hennes tallrik och även två grillade tomathalvor.

Lite besviken och förvånad frågade jag då varför inte jag kunde ha fått samma grönsaker. Då fick jag världens dummaste svar "Du bad om stekta grönsaker, det där är kokade. Och det är Stor skillnad på det". Ja jag vet men jag bad om stekta grönsaker eller nå liknande. Är man det minsta kunnig om mat och vill erbjuda bra service då kan man ju fråga kunden om det går bra med kokta grönsaker istället för stekta. Men han frågade inte ens det.

Tack o lov så gick han till slut och hämtade en skål kokta haricots verts åt mig så att jag kunde äta dem till slut. Men alltså - Hur dum får man va'? Fast vi har skrattat mycket åt denne servitör och ett gott skratt förlänger livet, så det var kanske inte så dumt i alla fall :)

Jag fick verkligen kämpa för att få lite grönsaker till maten.

Jag ska till Stockholm om ungefär en månad igen och jag är ganska säker på att vi INTE går på Grill då. Har ni andra bra restaurang-tips i Stockholm med BRA service och god mat?

Tillägg: Nu har de hört av sig från restaurangen och bett om ursäkt för det inträffade och självklart ska man kunna få kolhydratfattiga alternativ även hos dem Stor eloge till dem att de hörde av sig, sånt uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar