onsdag 16 december 2015

Knäcktratt

Bästa hjälpmedlet i köket just nu är utan tvekan denna knäcktratt. Ville ha den redan i fjol men då hann de ta slut överallt. Men i år såg jag till att köpa en redan i början av december. Vilken tur, för nu kan jag knappt förstå hur jag kunde klara mig utan den.

Sån enkel konstruktion men så bra!

Med ett en-hands-grepp öppnar o stänger man tratten.

Tratten består av två delar som enkelt kan tas isär för att diskas och sen enkelt sättas tillbaka.

Pinnen med kulan längst ner tas lätt bort från tratten
2 delar som är lätta att ta isär vid disk.
Inget kladd när knäck- eller chokladkolasmeten ska portioneras ut i knäckformarna.
Inga välta knäckformar, inget kladd, inga brända fingrar. Jag är såå himla nöjd och funderar vad man mer kan kan använda den till. Är det något mer man kan underlätta med denna knäcktratt?

3 kommentarer:

  1. Var köpte du denna magiska tingest?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På "Lyckas med mat"-affären i Luleå men de har även en hemsida som man kan beställa från, lyckasmedmat.se tror jag att det är.

      Radera
  2. Tack för svaret! Har beställt en nu men bra att veta att det finns en butik också! Och, Tack för en bra blogg!
    God Jul!

    SvaraRadera