måndag 21 december 2015

Presentkorg till jul

Efter dagens planeringsdag med jobbet var det dags för Ida att bli fin i håret och självklart gick vi till Catrin på Icon. Eftersom det inte var så länge sedan hon gjorde mig fin i håret hade jag med mig en presentkorg full med godsaker till henne, som ett extra tack.

Jag valde, så klart, några av mina favoriter och hoppas att Catrin också tycker om det som jag packade ner. Eftersom förra veckan tillbringades i sjuksängen istället för i affärer så hann jag inte få tag i nån fin presentkorg, men "man tager vad man haver" och jag satte silvrigt och fint folie runt en skokartong. Lite cellofan och snöre på det så blev det ett helt acceptabelt paket, där innehållet var viktigare än utseendet.

En låda full med burkar med godsaker

Presentkorg till jul

Lite cellofan gör allt lite festligare

Nej, nu är det åter till slutplaneringen inför jul. Är julbordet klart? Vad ska mer tillagas? Vad ska köpas? Är alla julklappar inhandlade och inslagna? Strumpinnehåll ska fixas och juldukar ska strykas. Men jag känner mig ovanligt lugn faktiskt. Det mesta är fixat och jag har koll på läget, det är nästan så att jag blir stressad av att jag är så lugn. Har jag glömt nå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar