söndag 6 december 2015

Glöggmingel 2015

Det tog längre tid än jag trodde att skriva det här inlägget, men när jag insåg att vi hade kvar en hel del mat från i går bjöd jag hit mina föräldrar på en sen lunch i dag så fick de också smaka av all mat. Det vi har kvar nu blir perfekt till ett par lunchlådor i veckan. Perfekt!

I går var det alltså dags för årets glöggmingel, här kan ni läsa vad jag bjöd på i fjol. Men jag måste byta namn på denna adventsfest för glögg är nog det som det går minst av.


Glöggmingel 2015
glögg
mandel o russin
pepparkakor
ädelost
baconlindade dadlar
dadlar med ädelost

ägghalvor med skagenröra o löjrom
skagenröra i skål
smördegsstjärnor med laxröra 
laxröra i skål

små julpajer med skinka och västerbottensost med lingonmousse
glutenfri paj med skinka och västerbottensost
saffranspotatissallad 

ostar
kex
glutenfritt hårdbröd
baguette även glutenfria

saffranrulltårta med hallongrädde



Barnmeny
kycklingspett
pommes frites
gurkstavar
morotsstavar

Barnens mat glömde jag ta kort på men ni får se dukningen och mina fina flasktomtar som jag pysslade ihop i fredags. Jag dukade även med pennor, eftersom det var en pappersduk fick barnen rita på duken i väntan på maten. Vilken succé - när de väl förstod att jag menade allvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar