torsdag 17 december 2015

Försöker ta det lugnt

Det blev visst ännu en sjukdag hemma, det var inte vad jag hade räknat med. Jag har ju lite svårt för att vara hemma och ta det lugnt tills jag är riktigt frisk, men nu ska jag försöka. Jag har ju varit sjuk nästan hela hösten så det är väl bäst att lyssna på kroppen nu som skriker efter vila. Dessutom vill jag ju inte smitta mina kolleger inför jul, så det är väl bara att stanna hemma trots att jag blir en aning rastlös.


Men man får göra det bästa av situationen. Dricka te och sitta vid datorn med tända ljus och Nyhetsmorgon på tv:n i bakgrunden är en rogivande avkoppling och här ska jag sitta ett tag. Sen ska jag flytta till soffan och lägga mig o läsa min nya bok - Andra delen om polisen Emma Sköld av Sofie Sarenbrant, Andra andningen heter den och den har börjat riktigt spännande. Älskar svenska deckare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar