fredag 11 december 2015

Mysig fredagkväll

Åh vilken mysig fredagkväll vi har - precis som jag hade hoppats på. 

Alla var hemma till middag och vi satt länge o åt, pratade och hade det mysigt. Inga bråk, inget tjafs, inga sura miner. Nu sitter jag med min tekopp och en bit nötfri Rocky Road och ser Diggiloo på tv och bara njuter av helgen som precis börjat.


Jag var sugen att prova ett rödvin jag hade blivit tipsad om och till det åt vi rostbiff, krämig potatisgratäng och en sallad med bl.a. avokado. Rostbiffen stekte vi i ugnen på ganska hög värme (175 grader) eftersom vi inte hade så gott om tid efter jobbet, men den blev god i alla fall. Potatisgratängen blir krämig och god tack vare philadelphiaost. Avokado i salladen gör att den också blir extra krämig och god.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och kanske slumra lite med musiken från tv:n på i bakgrunden. Åh vad jag älskar fredagskvällar och känslan av att jag har två lediga dagar framför mig. Den här tiden på året är det extra mysigt med helger för då gör vi så mycket roligt inför jul. I morgon ska vi klä julgranen, göra lite julgodis, baka jullimpor och till middag blir det glögg-gryta. På söndag ska vi baka "Farmors kaka" hos mormor o morfar, ett julbröd som det är hög tid att jag lär mig baka själv. Så på söndag blir det bak-kurs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar