onsdag 9 december 2015

Dadlar med ädelost

Är hem en snabb sväng för att äta lite innan vi ska i väg på Idas sista danslektion för terminen, sista lektionen innebär att vi föräldrar får titta på. I vanliga fall får vi inte se hur en lektion går till, men sista för terminen då är vi välkomna.

Nu när jag är hemma några minuter så passar jag på att ge er ytterligare ett drinktilltugg från i lördags. Det här hade jag aldrig smakat förut, inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Men nu när jag väl har provat så lär det bli många fler gånger.


Dadlar med ädelost
dadlar utan kärnor
ädelost i bit

Dela ädelosten i mindre bitar.
Tryck ner en bit i varje dadel. 
Lägg upp på ett snyggt fat.
Servera!

Det här var ju snäppet godare än baconlindade dadlar, i alla fall enligt mig. Även här blir det en perfekt kombination mellan sött och salt. Perfekt att förbereda och sen förvara i kylskåpet tills gästerna kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar