torsdag 17 december 2015

Ädelostpasta med broccoli

Gårdagens middag till mig och Olivia blev en riktigt god pastarätt av rester. Skönt med snabbfixat när jag inte var riktigt pigg.


Ädelostpasta med broccoli
70 g ädelost
1,5 dl grädde
200 g kokt broccoli
kokt pasta
salt o svartpeppar

Smält ädelosten på svag värme tillsammans med grädden.
Låt koka ihop några minuter.
Tillsätt den kokta broccolin och den kokta pastan.
Blanda runt och koka upp.
Smaka av med salt och svartpeppar.
Servera med tomater, både för färgen och smakens skull.

Jag använde fryst broccoli som jag hade tinat i micron först, sen kramade jag ur allt vatten så att inte såsen skulle bli så blaskig. Trots att jag använde matlagningsgrädde blev det en krämig och god sås.

Tomat är så gott och fräscht till ädelost och till den här rätten blir det dessutom en vacker färgklick.


I dag har jag legat i soffan mest hela da'n, känner mig riktigt duktig fast nu börjar jag bli lite rastlös. Men nu ska jag bli frisk! Jag har inte ens satt igång en disk- eller tvättmaskin som annars brukar vara standard när jag är hemma en hel dag. Jag funderar även på om det blir hämtmat till middag, sushi till mig o Olivia och pizza till de övriga, så kan jag fortsätta ligga i soffan hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar