måndag 15 februari 2016

Morotsröra

Efter en lång dag på språng har jag äntligen landat hemma. Så nu blir det lite te och lite datorjobb innan det är dags att säga God natt. Först ska jag börja med att ge er ett recept för jag ligger lite efter med det och har många recept på lager.

Denna goda med lite annorlunda morotsröra serverade jag till ingefära-steken, ni kommer väl ihåg steken med min favoritsmaker.


Morotsröra
4 morötter
1 dl matyoghurt
2 cm färsk ingefära
1 vitlöksklyfta
Flingalt och nymalen svartpeppar

Skala och koka morötterna mjuka. 
Mixa dem tillsammans med yoghurt, riven ingefära och riven vitlök till en slät röra. 
Smaka av med flingsalt och svartpeppar.

Den här röran passar perfekt till kött och framför allt till ingefära-steken. I förkylningstider är den en höjdare eftersom den innehåller både ingefära och vitlök som sägs lindra förkylningar.

2 kommentarer: