söndag 21 februari 2016

Schlagerparty

På gårdagens schlagerparty gick dukning i rosa och glitter - så klart! Jag hade så himla kul när jag planerade, shoppade, dukade och pyntade. Vi hade t.o.m varsin glitter-boa för maximal mello-känsla :)

Bordsplaceringen gick ut på att passa ihop rätt artist med rätt låt. Jag testade det på mina barn innan festen och de klarade det klockrent, gästerna däremot hade lite problem. Klarar ni det?

Vilken artist har sjungit vilken låt?
Låtarna
Om igen, Mitt i ett äventyr, Jag vill om du vågar, The girl, Genom eld o vatten, För att du finns
Artisterna
Sarek, Lena Ph, Carola, Sonja Aldén, Pernilla Wahlgren, Charlotte Perrelli


Det var Schlager Prosecco som stod i centrum i går och jag ville visa mina gäster (och er) att Prosecco kan användas till mer än bara att dricka som den är. Så i min schlagermeny hittar man Prosecco i fördrinken blandad med hallon, i förrättssoppan som en extra krydda, i den fräscha efterrätten och självklart i glasen att dricka som den är.

Schlagerparty


Välkomstdrink o snittar

Hallonbellini (hallon o Prosecco)
crostini, brie o pesto
tomat-, mozzarella- o basilika-spett

Förrätt

Jordärtskockssoppa med Prosecco
I glasen: Prosecco

Huvudrätt

Ugnsrostade rotsaker (sötpotatis, kålrot, morötter och gulbetor)
I glasen: Rödvin eller Prosecco

Efterrätt

BelliniFloat (persika, hallonsorbet och Prosecco)

Efterrätt nr 2

Minichokladcupcakes med hallonmousse
Kaffe o te

Det enda som avslöjar att det var ett schlagerparty här igår är de tomma flaskorna och disken. Precis som det ska vara efter en bra fest. Tack brudar för en trevlig kväll. Det gör vi snart om!


Tillägg: Jag har skrivit det tidigare men gör det igen eftersom jag har fått frågor om hur man får tag i detta goda vin. Det är en beställningsvara på Systembolaget, men det tar bara ca 4 dagar att få vinet till ditt Systembolag. Bra service! Här hittar du vinet: http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/schlager-prosecco-7711101

1 kommentar:

  1. Wow vilket schlagerparty ni haft! Mycket goda saker, jag ska testa tunnbrödsrullarna:-)

    SvaraRadera