söndag 28 februari 2016

Hemma-sushi

Vilken underbart god middag jag och Olivia åt i dag. Och så himla kul vi hade när vi tillagade den. För första gången har vi gjort egen sushi! Jag är lite imponerad över mig själv.

Av nån konstig anledning trodde jag att det skulle vara jättesvårt att få till god och bra sushi, men det var det ju inte alls. Så det här kommer vi göra fler gånger. Eftersom vi bestämde oss i dag för att göra sushi hade vi inte rå, fryst lax som vi kunde använda så istället köpte jag gravad lax. Det var ok, men inte lika gott som "sushi-lax".

Vi gjorde både Nigiri och Maki. Maki-rullarna fyllde vi med gurka, avokado och crab-sticks, På riskuddarna, Nigiri, la vi gravad lax och avokado.

Mums!
Ingredienser till våra maki-rullar

4 kommentarer:

  1. Jättefint, låter både mysigt & roligt att göra tillsammans! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär inte dröja tills vi gör sushi igen....

      Radera
  2. Vad fina bitarna blev. Så där ser de inte ut när vi försöker, haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är faktiskt lite smånöjd att vi lyckades få till dem riktigt bra.

      Radera