måndag 29 februari 2016

Matkasse

Kommer ni ihåg att jag sa att jag skulle prova en matkasse? Jag jämförde matkassar via matkasse.se och beställde till slut Linas inspirationskasse. I dag kom första leveransen av mina tre inspirationsmiddagar. Förra gången jag provade inspirationskassen var jag så nöjd över tre kanonmiddagar så förväntningarna var höga. Tyvärr var det kanske pga de höga förväntningarna som jag blev lite besviken av dagens leverans.

Ida tycker det är som julafton när matkassen ska plockas upp.

Tre småkonstiga middagar har vi framför oss. Jag hoppas jag blir positivt överraskad när jag väl lagar maten. Det jag blev mest besviken över var färdiga dumplings som man bara värmer inför middagen. I en inspirationskasse förväntar man sig inte helfabrikat, eller hur?

Få se om jag följer recepten eller om jag hittar på andra maträtter med råvarorna som jag har fått hemlevererat. Det roligaste ska bli att prova grönkålschips som är så himla populärt just nu men som jag aldrig har provat.

Bake-off-bröd, köttfärs, dumplings, torskfiléer, fetaost, russin, grönkål, persilja, fryst ingefära och lök
var en del av det som gömde sig i matkassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar