fredag 26 februari 2016

Fredagsplock

Förut åt vi ofta småplock på fredagar. Lite smått o gott av våra favoriter, som knappt behöver nån tillagning. Räkor, chicken nuggets, salami, baguetter, frukt, grönsaker, tacochips o salsa är sånt vi ofta har till vår plockmiddagar. I fredags då vi återtog den gamla traditionen och hade en middag med småplock gjorde jag även de goda västerbottensstubbarna.


Hela familjen tycker om våra plockmiddagar då vi sitter länge och äter av alla godsaker och det finns alltid saker för alla smaker. Alla är nöjda o glada över en god middag med minimal ansträngning.

Nu är det fredag igen och jag har inte planerat nån middag så chansen/risken är stor att jag svänger förbi Kvantum på vägen hem och köper med mig lite godsaker för ännu en småplocksmiddag. Om jag inte kommer på något annat gott o smarrigt som inte kräver så lång tillagning. För på fredag vill jag inte stå nå länge vid spisen. En perfekt fredagsmiddag ska gå fort att fixa men länge att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar