söndag 7 februari 2016

Matsedel v.6 februari 2016

När jag skulle skriva rubriken, dvs februari, var jag lite sugen på att skriva vabruari i stället, för nu är vabruari här på allvar. Ida är jätteförkyld och har sovit uruselt i natt och det innebär att även jag har fått minimalt med sömn. Tur att det är söndag och vi kan vara hemma o vila hela dagen. Sen håller vi tummarna för att det inte bli så många vab-dagar till veckan.

Med en färdigplanerad veckomatsedel går middagarna fort och jag kan istället fokusera på min lilla sjukling.


Matsedel v.6 februari 2016
Köttfri måndag
Goda smaker samlade i en paj.

Tisdag
Barnens favoritsmak i ny variant.

Onsdag
Fisk och mos tycker både vuxna och barn om.

Torsdag
Jag älskar spenat....och kyckling o pasta.

Mysfredag
Lite roligare variant av varma mackor.

Veckans godsak
Efter alla semlor är det gott med vanlig kanelbulle i ovanlig form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar