torsdag 18 februari 2016

Korvstroganoff

Korvstroganoff är en god och enkel vardagsrätt och ett perfekt alternativ till korv o makaroner (som jag börjar bli en aning less efter tre barn). Dessutom kan man variera den på så många sätt t.ex. med ajvar relish, röd currypasta eller krossade tomater. Men godast är nog den "vanliga" som jag gör på den här sättet. Hur gör du din?


Korvstroganoff

falukorv
lök
tomatpuré
grädde
ev. vatten
salt
peppar

Skär korv och lök i mindre bitar och stek.
Blanda i tomatpuré och grädde. Späd ev såsen med lite vatten.
Krydda med salt och peppar. Smaka av.
Servera till ris.

På såna här vardagsrätter som jag bara gör på känn är det svårt att ange några mått, tyvärr. Jag vill ha ganska mycket sås, så jag brukar tillsätta lite vatten på slutet för att få mer och lite tunnare sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar