fredag 30 december 2016

Salamichips

Vill ni ha tips på ett enkelt och gott drinktilltugg till nyårsaftonens bubbel? 
Jag bjöd på salamichips i går och det var superenkelt att göra och ett perfekt sätt att göra av med det sista av julsalamin.


Salamichips

Lägg salamiskivor på en plåt med bakplåtspapper.
Tillaga i 10-12 minuter i 200 grader.
Ta ut och låt svalna.

Det blev helt annan smak och konsistens på salamin när man tillagade den i ugnen. Ett gott, roligt och enkelt tilltugg som man fixar på några minuter.

Salamiskivor på plåten redo för ugnen.
Vilket skitväder vi har! Det har spöregnat hela morgonen och är svinhalt ute, lokaltrafiken var tvungen att ställa in all trafik pga halka och det hör inte till vanligheten. Så jag håller mig nog inne, tyvärr för jag hade planerat en långpromenad medan det var ljust.

Jag får väl passa på att slumra i soffan istället för huset är tomt och tyst. Sen är det dags att planera kvällens middag som jag inte har en aning om vad jag ska göra. Kyckling? Köttfärs? Vegetariskt? Det får bli ett senare problem, nu är det soffan och vila som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar