fredag 16 december 2016

Bättre fredagsförmiddag

Gårdagen var inte så rolig med den trasiga spisen och sen en natt med dålig sömn på det, så då förstår ni kanske att jag inte var på toppenhumör när klockan ringde i morse. Tack o lov att det var fredag! Och det blev en riktigt bra fredag trots allt.

På jobbet blev det go'fika på förmidda'n eftersom en kollega fyller år i dag, vi bjöds på en god bullkrans (wienerkrans?) från stans bästa konditori och även på Ballerina Strössel. En nyhet jag aldrig har provat men eftersom den var nötfri, god och smårolig har jag planerat att köpa hem den till Ida som inte får äta vanliga Ballerina. Lite fika är alltid ett säkert kort för att få mig på bra humör 😀

Go'fika. Har ni smakat Ballerina Strössel?

Ett annat säkert kort att få mig på bra humör är presenter. Jag älskar presenter och innan lunch hann dagen bli ytterligare lite bättre då jag fick en fin julklapp med camembert, kex, marmelad, salami, chips och choklad. En riktigt Sara-julklapp. Vilken lyx!

När jag ändå hade en kanonförmiddag lyxade jag till det med en god Ceasarsallad med kyckling till lunch - för andra gången den här veckan. Hör inte till vanligheterna.

Julklapp och Ceasarsallad med kyckling.

Oj vad tiden gick fort i kväll. Nu måste jag skynda mig i säng för det är mycket som ska hinnas med i morgon innan gästerna dyker upp och det blir ingen sovmorgon för Ida har basketsammandrag och samling redan kvart i nio. Hur ska det gå, jag som älskar mina sovmorgnar på lördagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar