söndag 4 december 2016

Mini-julbord

Nu kunde jag verkligen inte vänta längre på att få äta lite julbordsgodsaker. På dagens julagenda stod att julköttbullarna skulle fixas och då passade det perfekt att äta julbord till middag då köttbullarna var varma och nygjorda. Många av mina favoriter fanns med i dag men det absolut godaste, gravad lax, saknade jag men snart är det dags att grava o njuta av olika sorters gravlax.


Mini-julbord

vitkålsjanssons
julköttbullar
julskinka
ugnsomelett
ägglåda med räkor
svampsås
äppelmos
ädelost
rödbetssallad
potatishalvor
gurkstavar
romanticatomater
vattenmelonbitar
Leksandshjärtan
Polarbröds julhjärtan
Finn Crisp


Det här var årets andra och hittills godaste julbord, det första åt jag på jobbets julfest (fast där fanns det dock gravad lax 😀). Få se om det blir något mer julbord innan julafton eller om det bara blir enstaka godsaker då och då, t.ex köttbullar och rödbetssallad.

Hoppas ni har haft en bra andra advent. Jag har haft en bra och mysig dag som det nu är dags att runda av med lite soffhäng och te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar