söndag 18 december 2016

Glöggmingel 2016

Nu är vårt årliga glöggmingel avklarat och vi är en lite småtrött familj. Men all energi jag får av goda vänner, trevliga kvällar och festmatlagning gör att jag ändå känner mig rätt pigg trots få sovtimmar. Tredje omgången disk körs i diskmaskinen och jag är än en gång glad att vi har en diskmaskin och vilken tur att det är spishällen och inte diskmaskinen som gått sönder. Det hade inte varit kul att handdiska allt.

Vi fick många fina (och goda) presenter men det som var lite extra fint var den handstöpta ljuskronan som Idas kompis Albin gjort. Visst är den vacker? (den syns på bilden nedan)


Glöggmingel 2016



Glögg och tilltugg

glögg
juldrink
ädelost
glöggmarinerad ost och dadlar på pinne
stjärnor med västerbottenskräm, räkor och rödlök
kantarellkrustader
varm brietårta med hjortronsylt
kex


Varmrätt

potatis
broccoli
sallad

barnmenyn: grillkorv, köttbullar, pommes


Efterrätt

julpavlova med kolagrädde och lingon
grädde
hallon
polkamousse med oreo

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Hur gjorde du dina vinkokta päron med ostkräm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag publicerat receptet. Tack för påminnelsen!

      Radera
  2. Tack själv för alla härliga recept och all inspiration :)

    SvaraRadera