torsdag 29 december 2016

Italiensk tjejmiddag

Ikväll var det dags för tjejmiddag med två barndomskompisar. En jultradition som nog fler med utflyttade vänner känner igen. Den här gången var vi hemma hos mig och jag ordnade en lättfixad men god middag och det viktigaste var Proseccon som jag var så sugen att prova.

Självklart färgmatchar jag blommor med vinetiketten 😀

I väntan på maten började vi med lite småsnacks till Proseccon.

salamichips, tryffelchips, camembert, ädelost, fikonmarmelad, fikonkex, fröknäcke och oliver 

Därefter satte vi oss till bords för en kyckling smaksatt med pesto som har skött sig själv i ugnen. Det är så perfekt att använda ugnen så mycket som möjligt när man har gäster, så kan man själv surra och umgås istället för att röra i grytor.

Pestokyckling toppad med ruccola, mozzarella, tomter och oliver
Serverad till pasta och stekt broccoli, purjolök, zucchini och paprika

Efter maten flyttade vi in till soffan för te och efterrätt och som oftast när vi träffas så blir det choklad "Ingen middag är fullständig om den inte avslutas med choklad". Och den här chokladefterrätten blev föör god, jag vet inte hur jag ska kunna undvika att ta en stor bit imorgon. Choklad och mint är verkligen sååå gott.

Kladdkakesandwich med mintchokladkräm och vaniljglass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar