onsdag 14 december 2016

Enkla goda skagensnittar

Är det verkligen bara onsdag? 
Det kommer bli en låååång vecka det här, redan igår kändes det som att jag hade hunnit allt man gör på en hel vecka både på jobbet och hemma. Fast i och för sig är det bra om det inte går alltför fort nu på slutet för på lördag är det dags för årets glöggmingel och jag är inte riktigt klar med planering och förberedelser.

Glöggminglet ska börja med glögg, juldrink och snittar, men jag kommer inte bjuda på dessa superenkla och goda skagensnittarna. Dessa tar jag till vid spontanfester som inte är planerade, eller en helt vanlig fredag då vi vill fira kommande ledighet lite extra.


Enkla goda skagensnittar

Finn Crisp
skagenröra
körsbärstomater

Bryt varje Finn Crisp i fyra delar.
Skär tomaterna i klyftor.
Klicka på lite skagenröra på vare brödbit, garnera med tomat.

Skagenröra och Finn crisp (råg) är en perfekt smakkombination, så det här är så mycket godare än det kan verka i dess enkelhet. Om man vill ha det lite festligare så kan man använda rågkrustaderna som nu finns på de flesta mataffärer. Klicka här så ser de vilka jag menar.

Vill man ha det extra enkelt så använder man färdig skagenröra, men har du lite mer tid så blir det lite godare med hemmagjord. Jag har många varianter här på bloggen och de två jag varierar mest mellan är den lite starkare med chili eller den med Västerbottensost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar