söndag 25 mars 2012

Isaks straffavgörande

Idag har vi varit och tittat på Isaks hockeyträning där de hade en internmatch som slutade 2-2 efter full tid och sudden, så matchen fick avgöras på straffar. Efter de tre ordinarie straffomgångarna stod de 3-3 och de fortsatte med sudden-straffar. Efter två suddenomgångar stod det fortfarande 3-3 när det var Isaks tur. Se filmen så ser ni hur det såg ut.
Sedan räddade Isaks lags målvakt nästa straff så Isak gjorde "Game winning goal". Ett av hans favorituttryck. Jag blev så till mig när det blev mål så jag stängde av inspelningen och missade att filma målgesten. Jag får bättra mig till nästa gång.

Vi firade det avgörande målet med pizza, så jag slapp laga middag ikväll. Nu är det dags att förbereda sig för en ny vecka genom att packa klart alla väskor och ta fram kläder till imorgon.

2 kommentarer:

  1. Bravo Isak! Du är bäst! Mormor

    SvaraRadera
  2. Waow, bästa målet :-) Grattis Isak!
    /Nina

    SvaraRadera