torsdag 29 mars 2012

Fylld frukostkorv

Vad kul med alla positiva reaktioner jag har fått på bloggen, på facebook och på mejlen angående "Få lite matro med hembakat". Ni är för gulliga!

Leif visit hemma blev kortvarig den här gången. Han skulle egentligen ha varit hemma till på måndag men igårkväll ringde de från jobbet att det var kris och ville att han skulle komma så fort som möjligt. Så efter att ha ätit upp maten och packat väskan for han iväg igen och blir borta en vecka.

Huset såg ut som ett bombnedslag med verktyg, kläder, tidningar och Idas leksaker överallt när jag åkte på jobbet i morse. Vi har verkligen inte hunnit tänka på städning i veckan. Men när jag kom hem från jobbet hade världens bästa mamma varit här och röjt undan så att jag endast behövde dammsuga när jag kom hem. Så underbart.

I måndags lagade Leif en av sina klassiker - Fylld frukostkorv med potatismos.
Fylld frukostkorv
Frukostkorv
Bostongurka
Chilisås eller ketchup
Grädde
Gul hackad lök

Gör en skåra i varje frukoskorv, skär inte enda igenom.
Blanda ihop bostongurka, chilisås, lök och grädde. Fyll blandningen i skårorna.
Lägg i en ugnsfast form.
Ställ in i ugnen på ca 200 grader i ca 10-15 min.
Servera till potatismos och sallad.

Jag har inte skrivit några mått på ingredienserna men det ska bli en ganska tjock blandning så det ska vara mycket av det mesta. Anpassa till vad du tycker om, eftersom barnen inte är så förtjusta i lök har vi inte så jättemycket lök nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar