fredag 23 mars 2012

Nina-kalas

Åh vilken trevlig kväll vi haft! Hoppas syrran är lika nöjd för det var för hennes skull vi träffades i kväll. Det här är tredje året jag och mamma ordnar en festkväll för henne i födelsedagspresent istället för att köpa presenter. Perfekt för mig som älskar hålla på i köket.

Populära pestorullar till fördrinken.

Vi började med fördrink - mousserande vin och lite snacks. Jag hade bl.a. gjort pestorullar som blev väldigt populära.

Ninas kalas-middag 2012
Kycklingvingar och chicken nuggets
Ägghalvor med crème fraiche och löjrom eller bacon- och ädeloströra
Grönsakspaj
Västerbottensostpaj med löjrom och crème fraiche
Mozzarellabröd och baguetter
Ost och kex, bl.a. lchf-kex
Sallad, majs och oliver
Melon och vindruvor
Risoni
Rostbiff, kotlettpastrami, lufttorkad karré och rensalami
Tacochips och salsa
Stekt halloumi

Till efterrätt åt vi mammas goda mandelmassatårta med grädde och hallon, umekaka med äpplen, lchf chokladmousse och/eller glass. Till det drack vi kaffe och te förstås.

Jag tyckte Isak behövde muntras upp efter sin sjukdomsvecka så jag köpte honom en Onepiece-kopia idag som han stolt visar upp tillsammans med Olivia och hennes ziperall.

Ida somnade i soffan för länge se'n utan tandborstning och utan välling. Man blir trött av att vara på fest och busa med kusiner hela kvällen. Nu ska även jag göra Ida sällskap.

1 kommentar:

  1. Tusen tack för ett fint kalas. Supergod mat och mycket trevlig kväll! Vilken bra present :-)
    /Nina

    SvaraRadera