onsdag 21 mars 2012

Stressigt hattande

Både idag och igår har jag stressat mellan jobbet och en sjuk Isak hemma. Det är ingen bra lösning för då har jag dåligt samvete för båda eftersom inget blir ordentligt gjort. Därför har jag bestämt att imorgon är jag hemma hela da'n och på fredag är jag på jobbet hela da'n.

Isak börjar bli friskare, det märks på många sätt! Han blir rastlös och mer lättirriterad men tyvärr är han inte helt redo för skolan ännu. Får försöka aktivera honom lite imorgon när jag är hemma, bl a ska jag få honom att göra en massa läxa han har fått hemskickat. Som jag befarade skulle hända har pencillinet gjort honom dålig i magen, så nu blir det att dricka Proviva i alla de former för honom och försöka återfå bakteriebalansen.


Onsdag innebär dans för Ida och därmed blir middagen sen. Jag hade en burk köttfärssås i frysen så middagen gick, tack o lov, snabbt att få på bordet idag. Barnen åt spagetti och jag åt broccoli och veckosallad till köttfärssåsen.

Åh vilket tråkigt inlägg. Men imorgon hoppas jag vara på bättre humör och skriva om nå roligare än stress och sjukdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar