fredag 16 mars 2012

Fredagsmys med hockey

Kändes konstigt att inte få sluta kl.13 idag och lite synd eftersom det var strålande sol. Hade varit härligt att få åka hem och ta sig en kopp te utomhus och njuta av takdropp och värme. Det är så mycket på jobbet just nu så jag jobbade över även idag, jag hoppas det lugnar ner sig snart så jag får mina två kortare dagar per vecka som jag njuter så mycket av. Fast eftersom det snart är påsklov för skolbarnen kan det vara bra att ha lite övertid att ta ut då.

Ida tyckte det var så fint på julafton när vi använde julgranspumlor
som placerings-"kort" så nu vill hon ha det varje gång vi dukar till "fest".

Dagens middag fixade Leif och vår Crock Pot. Vi tog upp en älg-fransyska igårkväll som Leif brynte i morse och sen satte ner i vår Slow cooker.


Jag hade tänkt mig en mysig fredagkväll med gott att äta och dricka till en bra hockeymatch. Men det blev inte riktigt så. Maten och drycken var det inget fel på. Det har gått två perioder i hockeyn och Luleå ligger under med 3-1, ser inte bra ut. Men hoppet är det sista som överger mig. Nu är det dags att ladda för en vändning i tredje perioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar