fredag 16 mars 2012

Långa tulpaner

God morgon fredag! Snart helg igen, såå underbart. Det bästa med helgerna är att få ta det lugnt på morgonen utan tider att passa. Eller hur?

Hur gör ni för att få tulpanerna att stå fint i vas länge? De växer ju och blir sååå långa....och smala utan att vara utblommade. Nu tog jag min högsta vas, den som jag använder till apelsiner. Kommer ni ihåg? Nu växer inte tulpanerna över kanten i alla fall och "ramlar" ner.

Ser ni all snö vi har kvar?

Nu ska jag gå i väg till jobbet i strålande sol och tre plusgrader. Verkar bli en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Du ska ge tulpanerna lite vatten och fylla på när det tar slut.Får dom mycket vatten växer dom på längden.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att inte ge dem för mycket vatten, men de är ju så törstiga.

    SvaraRadera