lördag 10 mars 2012

Trött morgon

God morgon! Idag vaknade vi till strålande sol, tyvärr. Eftersom vi fortfarande inte har fått upp några rullgardiner eller annat mörkläggande i vårt sovrum blev det väldigt ljust där i morse. Hela vintern har det gått bra eftersom det är mörkt så länge då, men nu brådskar det att få dit rullgardiner. Jag var uppe alldeles för länge i går kväll och det känns nu, får försöka komma i säng i tid ikväll istället.


Nu var det länge sedan jag bakade något gott så jag tror jag ska försöka hinna med det innan hockey. Jag har ett paket vaniljsvisp som behöver användas upp. Antingen använder jag den i bakningen, t.ex. i de goda chokladkolarutorna som påminner om mockarutor fast med godare glasyr, eller så gör jag en paj som jag serverar vaniljvisp till.

Vanligvis slutar jag kl.13 på fredagar och får en lång, härlig, mysig fredagskväll, men igår hade vi möte med systemleverantören och jag var tvungen jobba över, i 5 timmar! Så vid 18-tiden lämnade jag jobbet, åkte förbi affären för att hitta nå gott och enkelt till middagen, sen hämtade jag Ida hos mormor och morfar, sen till ishallen och få "städ-biljetter" till dagens hockeymatch, SEN fick jag åka hem och äta middag. Det blev en ganska god fredagsmysmiddag av lite hopplock.

Min fredagsmiddag bestod av ruccola, tomat, fetaost, keso,
macka med gravad lax, smörgåsrån med olivost,
veckosallad och grillad kyckling.
Barnen nöjde sig med grillad kyckling och tomat.

Nu ska jag gå och lägg mig i soffan och se (läs: sova till) barnprogram med Ida. Vi hörs senare med något gott bakrecept förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar