lördag 31 mars 2012

Ägghalvor med ädelost och bacon

Idag har Isak haft hockeyavslutning med laget, men de kommer ha frivilliga träningar hela april för de som vill. Dagen började med en match mellan föräldrarna och killarna, fortsatte sedan med lunch och avslutades med eftersnack och diplomutdelning. Det tog några timmar!

När vi kom hem därifrån började jag jobba :-) så kul att kunna säga att jag jobbar när jag egentligen bakar. En ny och ovanlig men otroligt härlig känsla. Tänk vad enkelt allt är när man är lycklig, inget känns jobbigt och man blir genast mycket piggare.

Snart är det påsk och då äts det ägg som aldrig förr. På de flesta påskbord finns väl ägghalvor? Vi har ofta crème fraiche och löjrom på våra ägghalvor men senast provade jag en blandning med ädelost och bacon.
Ägghalvor med ädelost och bacon
ca 12 ägghalvor
Röra med ädelost och bacon
70 g ädelost t.ex. Kvibille
0,75 dl crème fraiche
0,5 paket bacon, ca 70g

Börja med att steka bacon (jag steker alltid i ugn) och låt det rinna av och kallna. Klipp det i småbitar.
Mosa ihop ädelost, crème fraiche och bacon till en god blandning.
Klicka ut på ägghalvorna och severa.


Det var en god blandning, men inget slår crème fraiche och löjrom. Men det är ju kul att ha flera sorter och då var det här definitivt en bra variant.

Nu ska jag börja med dagens middag som blir Kyckling-toast. Leif är i Pajala och Isak ska på kalas så det blir bara vi tjejer till middag. Dessutom har Olivia en kompis här så vi blir fyra tjejer runt bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar