fredag 30 mars 2012

En riktigt bra fredag

Jag tjatar om det varje fredag men det är så otroligt skönt att sluta tidigt på fredagar, jag hinner så mycket. I dag har jag hunnit handla mat, beställa terassmarkis, äta mellis med barnen, bakat två sorters limpor och en omgång cookies, vikt och hängt tvätt, lagat och ätit middag och just nu sitter jag och ser Adam Live med en kopp te och känner mig inte trött. Så underbart!

Matro-limpa

Ikväll börjar Let's Dance igen. Ska ni se det? Förra säsongen slutade vi se ganska tidigt för vi tyckte att alla roliga åkte ut i början. Årets startfält verkar lovande med många "roliga" människor. Så vi är laddade och jag har lovat Ida att hon ska få se hela programmet. Vi får väl se om hon orkar det eller om hon somnar i soffan.

Fillimpa

Jag har redan fått två beställningar på påsktårtor som ska levereras på måndag så jag vet vad jag gör på söndagkväll. Sen är det nog bäst att stiga upp tidigt på måndag för att göra klart det sista. Känns lite nervöst för jag vill ju så gärna att de blir jättenöjda.

2 kommentarer:

  1. Bakar du tårtor efter beställningar?

    Jag skulle verkligen vilja göra med hembakat bröd, men kommer liksom inte igång. Vad skulle du tipsa om för recpet för att komma igång med det hembakta matbrödet?

    SvaraRadera
  2. Jag har ju börjat med bröd-försäljning och gör det mesta som önskas. Men jag gör inga fina tårtkreationer som är så populära just nu. Påsktårtorna jag gjorde var gula och fina OscarII-tårtor.

    Limpor är ju enkelt att baka. Det som kan vara svårt är att veta när de är klara. När jag var nybörjare använde jag stektermometer. Googla så hittar du nog vilken innertemperatur limpor ska ha. Tekakor är också bra nybörjar-bröd, tycker jag. Bara att platta ut, nagga och grädda.

    SvaraRadera