söndag 8 januari 2017

Lyxfrukost

Ida och Isak avslutar sitt jullov med en lyxfrukost - varm choklad med vispgrädde och minimarshmallows!


Det är så roligt (och gott) att leka med vår julklapp - gräddsifonen. Så enkelt att få perfekt "vispad" grädde till choklad, kaffe eller till min favorit - hallon. Jag måste se till att steka (lchf)pannkakor snart så jag får använda sifonen lite mer, så himla gott med pannkakor, grädde och hallon. Synd bara att steka pannkakor är bland det tråkigaste som finns.


I dag gäller det att förbereda kommande arbetsvecka - planera middagar, tvätta kläder, handla mat, packa väskor, fixa logistiken och förbereda så mycket som möjligt så att det bli en smidig övergång från slöa lediga dagar till skola och jobb. Det jobbigaste blir nog alla tidiga morgnar vi nu har framför oss.

Jag har även lite bloggjobb som jag borde göra klart i helgen. Strukturera upp veckans inlägg, planera samarbeten, svara på förfrågningar och lite annat. Men det blir nog kvällsjobbet som vanligt 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar