lördag 14 januari 2017

Myskväll och chilldag

Vi hade en urmysig kväll igår då vi åt och surrade i flera timmar, fast det kändes som bara en. Gu' vad fort tiden gick. Jag frågade Ida i morse om hon hade haft kul igår, hennes gulliga svar var "Ja, jättekul! Enda tråkiga var när Susanne gick hem".

Efter mycket velande och googlande hittade jag till slut ett recept som jag ville testa. Och jag hittade det på bästa matbloggen 😀 Matro så klart. "Varför gå över ån efter vatten". Haha efter flera dagars letande och funderade så fanns kanonreceptet närmare än jag kunde ana.

En god fläskytterfilégryta
med lchf-vänliga tillbehör
 och favoritefterrätten chokladmousse

Jag och Ida har en riktig chill-dag i dag då vi ligger i soffan i pyjamas och kollar YouTube-klipp. Såna dagar behöver man också! Och jag ska bli bättre på det och försöka skippa lite måsten. Efter flera dagars snöande har det nu äntligen slutat. Jag är så nöjd att snön har vräkt ner dessa da'r då Leif har varit hemma, vet inte hur jag hade klarat mig om jag varit själv. Jag hade i alla fall inte kommit i tid till jobbet och jag hade nog haft ryggskott av allt skottande. Men det behöver jag ju inte bekymra mig över nu eftersom det inte blev så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar