måndag 23 januari 2017

Dubbla maträtter

I dag gjorde jag något jag sällan gör - två olika maträtter. 
En äggfri med kolhydrater till Ida o Isak och en kolhydratfri med ägg till mig och Olivia. I princip är jag emot att tillaga flera maträtter men ibland måste man för att alla ska få äta gott och det de tål. Jag skulle aldrig ställa mig och tillaga flera maträtter bara för att nån inte tycker om en ingrediens, men det är ju nå helt annat.

Till mig och Olivia gjorde jag vår gamla favorit i ny tappning som är så enkel att göra och perfekt vardagsmat - carbonara med vitkål istället för pasta. Oftast när vi äter Carbonara så brukar ägg-allergikern Isak få pasta och bacon bara. Men det känns lite torrt och tråkigt så i dag lyxade jag till det lite och gjorde en sås också som jag blandade ihop med pasta och bacon.

Vitkålscarbonara
Baconpasta
 Nu ska jag stänga ner datorn och vänta in Fråga Doktorn på Svt för det ska handla om jordnötsallergi. Sen blir det lite läxläsning med Ida och lite småplock i tvättstugan innan jag stupar i säng. Jag ser fram emot många timmars sömn i natt så att jag är riktigt pigg i morgon och ni kanske kan få slippa höra mitt sjuk-gnäll 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar