fredag 6 januari 2017

Skam

Jag lyckades med att sova i morse - precis som jag ville så fick jag en ordentlig sovmorgon. Jag sov till tio och sov alltså i nästan tio timmar i natt. När hände det senast? Inte konstigt att jag har varit sjukt trött hela veckan, jag hade nog lite sömnbrist. Men nu är det åtgärdat!

Efter min sovmorgon fortsatte dagen i lugnt tempo framför tv:n och Tour de Ski, så himla skönt. Men när det var klart så lyckades jag faktiskt göra lite nytta, då jag städade källaren ett litet tag innan det var dags att börja med middagen - Fläskfilégryta med vitkålstagliatelle och broccoli.


Vi fick både matgäster och övernattningsgäster. Alltid kul med spontanbesök. Så nu har Ida stängt in sig på rummet med sin övernattningskompis och jag har satt mig i soffan för att se den norska serien Skam som ALLA pratar om. Man måste ju se om den är så bra som alla säger.

Det verkar vara en riktig ungdomsserie men även vuxna verkar ge den tummen upp. Spännande att se vad det är för nå. Ser ni den?

Nej nu måste jag stänga ner datorn för teet är varmt och Skam rullar på tv:n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar