måndag 30 januari 2017

Baconwok

Måndagar kan vara lite sega...på alla möjliga sätt. Efter helgens alla goda maträtter ska man komma igång med god och snabblagad vardagsmat igen och det är inte det allra lättaste.Vad ska ni äta i dag? Har ni inte bestämt än så kan jag tipsa om Olivias goda baconwok som går fort att laga, är supergod och innehåller få kolhydrater.


Baconwok

bacon
broccoli
blomkål
soja
thaichilisås

Stek bacon i stekpannan eller i ugn.
Koka färsk broccoli o blomkål så de blir lite mjuka eller tina om du använder fryst.
Stek/woka allt några minuter.
Krydda med soja och thaichilisås.

Fort är det gjort! Och sen kan ni njuta av en god middag. Vill man kan man komplettera med mer grönsaker, både paprika och zucchini är jättegott i woken. Men den här bas-woken är supergod att äta och supersnabb att göra.


Jaha är ni redo att kicka igång denna måndag nu?
Det är jag! Känns konstigt att åka till jobbet efter att ha varit hemma så länge, då jag var sjuk först och sen Ida. Men det känns bra att komma igång igen, fast större delen av dagen kommer nog gå åt till att komma på banan igen. Vad ska jag göra? Vad har jag gjort? Vad har hänt? osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar