söndag 1 januari 2017

Nyårsafton 2016

Gott Nytt År på er alla blogg-läsare. Tänk, nu är det redan 2017. 
Har ni några nyårslöften? Efter att ha ätit mycket av det mesta hela december ska jag nu återgå till lågkolhydratkosten. Det är mitt nyårslöfte och jag är så motiverad. Dessutom ska jag prioritera mina lunchpromenader, både motionen och ljuset är så välbehövligt för kropp och själ.

I går hade vi en trevlig kväll i goda vänners lag och både vuxna och barn verkar ha haft en kanonkväll som avslutades med ett magiskt norrsken och vackert fyrverkeri. Vi bjöds på urgod buffémat med kallt marinerat kött, löjrom, sparris med parmesan, sallad, salamichips och en massa annat gott. Till efterrätt åt vi After Eight-glass som jag bjöd på, en superenkel och god variant på glass som jag ska ge er recept på till veckan.


Nu ska jag stänga ner datorn och lägga mig i soffan och titta på Tour de Ski, en perfekt början på det nya året. Se'n ska jag förbereda kommande vecka för nu är det slut på semestern och jag ska återgå till jobbet. Kommer nog bli lite småkämpigt att ta sig upp i morgonbitti medan övriga familjen får ligga kvar i sina sängar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar