torsdag 19 januari 2017

Fredag den 13:e?

Jag tror att kalendern är lite fel. Det var inte i fredags som det var fredag den 13:e, utan i dag. 
Det känns som att allt går fel i dag.


Det började strax före lunch med att jag var så pass hängig att jag var tvungen att åka hem från jobbet. Jag satt mest o stirrade på skärmen utan att göra nån nytta. Så det var ju lika bra att åka hem o lägga sig i soffan och försöka vila bort denna förkylning.

När jag ligger o vilar så plingar mobilen till och jag får ett meddelande i vår grupp-chatt att vår planerade Mallorca-resa är inställd. Så irriterande! Vi är fem familjer på totalt 20 personer som skulle ha åkt i väg tillsammans en vecka. Inte lätt att hitta en resa till bra pris nu! Eftersom vi är 5 personer i familjen funkar inte alla hotellrum utan ofta behöver vi boka två hotellrum och då blir resan mycket dyrare som ni kanske förstår.

Oj vad härligt det hade varit med lite sol o bad i maj i år igen.
Bruna o fräscha favorittjejer.

När jag ligger i soffan och deppar över min förkylning och den inställda resan ringer Ida och säger att hon har ont i nacken. De hade lekt och en kille i klassen hade ramlat över hennes huvud när hon satt ner. Personalen på skolan tyckte att vi borde kolla upp nacken eftersom just nackskador inte är att leka med. Så det var bara att lämna soffan, hämta Ida och åka till hälsocentralen där vi, tack o lov, bara behövde vänta några minuter innan de hade tid att titta på hennes nacke. Förmodligen är det bara en kraftig sträckning, men vi skulle ha lite koll på henne så att hon inte börjar må illa, börjar frysa eller får mer värk i huvudet eller nacken. Tack o lov har det inte blivit värre. Nu hoppas vi bara att hon inte har så ont i morgon när hon vaknar då musklerna har vilat och är kalla.

Jaha inte var det slut på eländet heller. Nu när jag sjunker ner i soffan och tänker se Luleås hockeymatch så djävlas det också. Tror det är lika bra att gå och lägga sig så att det blir en ny dag snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar