onsdag 18 januari 2017

F som i förkyld, fisk och fetaost

Usch, nu verkar jag också ha åkt dit på en förkylning. Jag har varit så himla glad att jag har klarat mig så bra trots att alla på jobbet både har varit förkylda och haft influensa. Men nu lyckades jag inte hålla bacillerna i från mig nå längre. Jag är inte jätteförkyld och det är absolut inte nån influensa (peppar, peppar....) men jag har ont i halsen, hostar, är tung i huvudet, har lite lite feber och känner mig allmänt trött o hängig. Nu försöker jag peppa mig själv att det går över på nån dag så att jag är frisk till helgen.

När tid och energi är bristvaror är det perfekt att tillaga laxfiléer i ugn. Jag kryddar med salt och citronpeppar innan de åker in i ugnen på 200 grader i ca en kvart. Den goda fetaostkrämen och en sallad är perfekta tillbehör till denna perfekta lågkolhydratkost.


Nu är det dags för ännu en kopp te, jag har tappat räkning hur många det har blivit i dag för att lindra den onda halsen. Men det har blivit betydligt fler än vanligt.

Oj, nu börjar ju Sveriges Mästerkock. Jag har inte sett något avsnitt av årets säsong. Har ni? Är det värt att se? Eftersom jag inte har andra planer ikväll än att vila så blir det nog att jag ser dagens avsnitt. Hoppas det är sevärt 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar