fredag 27 januari 2017

Lövbiff med curry

Hej fredag! Skönt att den här sjukveckan snart är slut. 

Men vet ni vad?! I kväll lämnar jag sjukstugan och ger mig ut på After Work på stan. Så skönt och välbehövligt för mig. Nu är jag så less att vara inne, så lite miljöombyte, tjejsnack, god mat o dryck är det som behövs...och jag längtar.

Gårdagens middag blev en småstark lövbiffgryta kryddad med curry, serverad till broccoli och potatisgratäng (för de som vill äta kolhydrater).


Lövbiff med curry

500 g lövbiff
salt
svartpeppar
1 msk curry
1 msk soja
0,5-1 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
4 dl vispgrädde
1 msk kalvfond

Skär köttet i strimlor och bryn dem. Salta o peppra
Låt curryn bryna med någon minut.
Lägg över köttet i en gryta. 
Strimla paprikan, bryn på lite snabbt och lägg i grytan.
Tillsätt övriga ingredienser. 
Låt koka ca 5 min.

Lövbiff är verkligen snabbmat som går fort att fixa i ordning. Perfekt på vardagar. Vi äter ju ofta grytor med älgkött som ska koka i flera timmar för att bli riktigt gott o mört. Men det hör helgerna till - om vi inte använder vår Crock Pot så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar