torsdag 20 juli 2017

Regnig födelsedag

Det är inte ofta det är en bild på en blåbärstårta från mitt kalas. Fyller man år mitt i finaste sommaren så är det självklart att det är jordgubbstårta som serveras. Men i år var sig inget likt på min födelsedag. Solen och sommarvärmen som jag alltid brukar ha på mitt kalas dök inte upp i år och jordgubbarna på affären var dyra och tråkiga så de skippade jag till förmån för blåbären i frysen.

På eftermiddagen började vi med go'fika med bullar, småkakor och tårta. Framåt kvällen bjöd jag på mat till mina föräldrar och min syster med familj som stannade kvar och fortsatte fira mig i ytterligare några timmar.

Jag hade en supermysig och trevlig dag och kväll...trots att solen uteblev och vi var tvungna att sitta inne. Nu är det ett helt år till min nästa födelsedag och det lär väl bara säga swish så är vi där.


Regnig födelsedag


Kalasfika

kanellängder
choklad- och hallongrottor
mjölkchokladsnitt
chokladsnitt med polkaströssel
chokladbollpuckar
blåbär- o limetårta
marängtårta med blåbär


Kalasmiddag

chili-pulled pork
taco-räkor

sallad
majs
gurka
paprika

tomat- och nektarinsalsa
avokado- och mangosalsa
picklad rödlök

rhode island
limesås
crème fraiche
salsa

tacochips
tortilla

3 kommentarer:

  1. Tårtorna lät goda! Hoppas på fler bilder och även recept på dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var goda :) Nu finns blåbärs- och limetårtan på bloggen https://mat-ro.blogspot.se/2017/07/blabars-och-limetarta.html

      Radera
    2. Jag såg det :) Tack så mycket!

      Radera