torsdag 6 juli 2017

Duka enkelt och snyggt

Jag tittar in en snabbsväng mitt i alla kalasförberedelser för Ida som fyller 10 år i morgon. Funderar på dukningen och hoppas vi kan sitta ute, men om vädret inte är med oss så blir det att vi sitter inne och då använder jag som vanligt Dunis fina dukar för att skydda bordet. Så skönt att slippa stryka dukar inför kalas och istället få koncentrera mig på det roliga - maten och fikat!


Ni har väl inte glömt rabattkoden jag har till er från Duni?

Ange MATRO17, så får ni 15% rabatt i Dunis webbshop www.shop.duni.se
Koden gäller tom 31 juli 2017.

Fyll upp skåp och lådor med servetter, glas, tallrikar, uppläggningsfat och annat fint och praktiskt inför kommande kalas och fester. 


En av mina storfavoriter och som jag alltid får frågor om var jag köpt är dessa fina glas/formar som passar perfekt till pannacotta eller andra saker man vill portionsservera. De är i sådant kraftigt material så de tål maskindisk och jag brukar faktiskt diska upp dem ibland för att återanvända. De ingår i serien Amuse Bouche och finns här.


Duni har en massa glas i olika former och utförande, in och titta. När man är många så är det så skönt att slippa ha köket fullt av disk dagen efter. Jag blandar ofta Dunis produkter med äkta glas eller tallrik, det tycker jag blir perfekt.

Det är sällan jag använder tyg-dukar numera, så skönt att slippa stryka stora dukar och de finare engångsdukarna känns som linne så det är ingen som saknar äkta vara. Den vita duken kompletterar jag sen med färgade/mönstrade vepor eller tabletter - allt i engångsmaterial för att underlätta för mig. 


Nu ska jag cykla till affären och köpa jordgubbar. Hoppas jag hittar några fina, igår var de verkligen inte fina och jag betalar inte en halv förmögenhet för övermogna jordgubbar. I så fall blir det nog blåbärstårtor istället för jordgubbstårtor i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar