söndag 2 juli 2017

Kvällar i sol

Vilken härlig dag o kväll vi har haft. 
Älskar sommar o sol och älskar vår altan där jag har suttit nästan hela da'n. Vi har alldeles nyss gått in, på slutet var vi dock tvungna att ta på oss filtar för det blev lite småkyligt.

Till middag grillade vi min nya favorit - Flankstek, som vi åt tillsammans med grillade ostfyllda champinjoner och zucchini, sallad, bea och friterade sötpotatispommes. En riktigt god och mysig middag i solen.



Igår struntade vi i vår egna altan och cyklade in till stan för en dejt på Luleås nya uteservering med kanonläge med kvällssol och i lä. Så himla mysig kväll med min man. Helt spontant, fast det är ju ofta då det blir som bäst. Det är inte ofta vi tar oss i väg på tu man hand, men plötsligt händer det.... Solen sken och det var en så härlig kväll och Ida skulle sova bort så då passade vi på att cykla in till stan för datenight.

Vi delade på en god bruschetta med tomatsås och pesto, till det drack jag ett glas rödvin och bara njöt av lugnet efter en dag då jag både hade hunnit jobba full dag och vara till Piteå för att se Isaks fotbollsmatch. Vissa dagar hinner man lite mer än andra.


Glass är ingen favorit-efterrätt för mig men den här egengjorda Gelato på Taverna Gusto har blivit en storfavorit för mig. Oftast tar jag bara en kula men i går hade jag lite svårt att bestämma mig för vilken smak jag skulle välja 😀 Så varför välja när man kan ta flera...



I Piteå pågår Piteå Summer Games, en stor fotbollsturnering med lag från hela världen och som Isak är med i och igår mötte de ett kinesiskt lag. Lite småhäftigt tyckte vi och det verkar som att kineserna tyckte detsamma för de ville ta lagfoto ihop efter matchen. Isak som hatar att förlora hade en rolig kommentar efter förlusten "Jag vill vara arg på dem för att de vann, men jag kan inte. För de var så trevliga och bra vinnare."

En mobilbild från långt håll - bättre än inget alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar