lördag 15 juli 2017

Fem peppar-sås

NU, nu har jag semester och den har börjat på bästa sätt - med en lugn morgon framför datorn och Nyhetsmorgon och med en kopp te. Snart är det dags för kopp nummer två denna underbara morgon då till och med solen skiner. Är det nu sommaren kommer på riktigt?


Gårdagens middag blev, inte helt oväntat, grillat och i går la vi en ren-entrecôte på grillen som vi åt tillsammans med hemmagjorda sötpotatis-pommes och potatis-pommes och sallad så klart. Men det höll på att bli utan sås men då kom jag på att jag hade en förpackning av Blå bands Fem peppar i skafferilådan.

Snabbt kokade jag ihop den och serverade till övriga maten och alla blev överraskade att den var sååå god. Kul att det finns goda hel- och halvfabrikat som man kan använda sig av när tid eller kunskap saknas.

Det var den här såsen jag använde

Förpackningen innehåller 3 påsar så nu har jag två kvar som jag kan använda till kommande middagar. Jag är faktiskt fortfarande lite förvånad att såsen kunde vara såå god, pulversås brukar inte riktigt vara min grej.

God fredagsmiddag!

Nu ska jag ta en ny kopp te och sätta mig och planera lite kommande middagar och festligheter, sen ska jag fortsätta vila resten av da'n. Otroligt att jag är så trött, jag har ju faktiskt bara jobbat 3 dagar men de tog nästan knäcken på mig. Svårt att komma i säng på kvällen och stiga upp tidigt varje morgon i kombination med att det var supermycket att göra på jobbet så det blev långa dagar gör att jag nu njuter lite extra av den här ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar