onsdag 12 juli 2017

Sommarsallad med nektariner, tomater och gräslök

Nu på sommaren när nektarinerna är så goda älskar jag att använda dem i sallader och i den här varianten är de huvudingrediensen. Tillsammans med babyspenat, körsbärstomater och rikligt med färsk gräslök blir det en riktigt mumsig sommarsallad som man gärna kan servera en god vinägrett till.


Sommarsallad med nektariner, tomater och gräslök

babyspenat
körsbärstomater, delade
nektariner, i bitar
gräslök

Lägg spenaten på ett fint fat.
Lägg tomat- och nektarinbitar över.
Klipp färsk gräslök över alltihop.
Servera.

Gräslöken är så himla god så här års med en lite mildare smak än senare på året och passar därför perfekt i sallader.

Jag är vaken duktig eller intresserad av trädgårdsskötsel men det är två saker som växer hur bra som helst i vår trädgård och det är gräslök och rabarber. Lite skötsel men stor skörd.


Det gick riktigt bra att jobba i dag, den första av tre dagar, mitt i semestern men det var mycket mer att göra än vad jag hade förväntat mig. Jag hade planerat att göra sådant som ofta prioriteras ner men jag var tvungen att prioritera ner det igen. Få se om jag kan prioritera upp det imorgon eller på fredag, hoppas det.

Det bästa med hela dagen var den underbara cykelturen till jobbet i morse strax efter 6. Knappt någon trafik, lugnt o tyst och vattnet låg helt spegelblankt. Det var en magisk morgon! Precis vad man behöver när man är hur trött som helst och inte önskar något annat än att få ligga kvar i sängen.

Magiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar